Interview with Barbara Menegazzo, owner of @baby.d.m, babywearing

We had interviewed Barbara, she has been very passionate about babywearing since her first child, what makes her study to be a babywearing consultant. You will read about her story, her experience and some tips about babywearing.

LET ME INTRODUCE MYSELF

I am barbara mother of Alessia 12, Marco 7 and Melissa a year and a half.

I am a very young mother, I had my first daughter at 17, and I have always been very nonconformist, in those days there was not all this information that exists today, but I already had clear ideas.

I undertook self-weaning at the time unknown, and preferred the high contact. I have always have nursed and slept with my children, making it a safe haven for them. Always meeting their needs.

Marco brings me closer to the world of carrying but unfortunately the hectic life did not allow me to go deeper. Only with the arrival of Melissa, my third daughter, I was able to fully dedicate myself and get to know the art of carrying in depth.

BABYWEARING

Even before he was born, I was informed and documented when he was in the belly.

Rebozo Scarf Emma Gray Wrap and Rebozo massage pic.3

Here in Italy we actually carry with rebozo occasionally, but I was in Mexico in 2017 for my honeymoon and fell in love with this culture. So I started reading about Babywearing all over the world, especially in Pebozo.

REBOZO

Unfortunately, finding it in Italy, having not yet entered the world of fb groups, was not easy and I managed to get one of my first Pebozo just a year after the birth of Melissa.

Having met Pebozo Copenhagen, I fell madly in love with it, such a compact and delicate texture, full of love and history.

I find the ergonomic and perfect rebozo right from pregnancy, to carry our baby and in the everyday life of our days, as a shawl, scarf or bedspread.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Generelle oplysninger

www.rebozocopenhagen.dk ejes og drives af Rebozology, CVR-nr. 34304750, (herefter “rebozocopenhagen.dk” og ”Rebozo Copenhagen”), Hannemanns Alle 10M, 2300, København S, +45 31 31 51 93, info@rebozocopenhagen.dk.

Bestilling og Betaling

Du kan handle på rebozocopenhagen.dk, 24 timer i døgnet. 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “kurven”. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af kurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Hvis du har en rabatkupon, så skal du skrive det i den første trin. 

Eventuel betaling af fragt pålægges i trin 2, hvor du skal oplyse dine personlige data. Når du er klar til at bestille, vælger du leveringsmetode. Du kan ændre indhold i indkøbskurven frem til trykker på knappen “Godkend og betal”. Herefter er din ordre gennemført og registreret.

Betaling med kort: Beløbet trækkes først, når varen er bestilt på hjemmesiden, www.rebozocopenhagen.dk. Ved betaling med betalingskort accepteres Dankort, Visa/dankort, Visa og Mastercard. Der opkræves ingen gebyr for betaling med kreditkort såsom Mastercard, JCB samt udenlandske VISA kort. Danske Visa / Dankort tillægges heller ikke gebyr.

Rabatkoder

Vi har løbende rabatkoder til shoppen igennem vores samarbejdspartnere. Fælles for alle rabatkoder, er at de ikke gælder på følgende varer der i forvejen er nedsat. Rabatkoder kan ligeledes ikke bruges, hvis der i forvejen er ydet mængderabat eller der er mulighed herfor.

Levering

Vi afsende din pakke mellem 1 til 7 dage efter din bestilling. Hvis din bestilling haster, og du skal bruge dine rebozoer inden en bestemt dato, er det en god idé at skrive dette til os. 

Bestillinger over kr. 1000,- sendes fragtfrit med GLS til pakkeshop, erhvervslevering eller privatlevering. Det gælder også til udelanding. 

Leveringspriser til privat adresser, erhvervs og pakkeshops i Danmark:

GLS Pakkeshop på ordrer under kr. 1000,- Kr. 60,-

GLS privatomdeling på ordrer under kr. 1000 - Kr. 80,-

GLS erhvervslevering på ordrer under kr. 1000 - Kr. 80,-

Leveringspriser til lande i EU (undtagen Grønland, Island  og Færøerne, se længere nede):

Levering: 85,- kr.

Der kan pålægges ekstra fragtomkostninger på større forsendelser.

Ved levering til Færøerne, Grønland og Island koster fragt kr. 190. Der kan pålægges ekstra fragtomkostninger på større forsendelser.

Rebozo Copenhagen sender primært pakker med GLS, men andre transportører kan blive anvendt i særlige situationer uden forudgående information om dette.

Rettidig levering forudsætter, at transportøren overholder aftalte leveringstid, i henhold til den leveringstid, de angiver. I praksis betyder det, at når pakken forlader vores lager og er i hænderne på transportøren, kan det i visse tilfælde og i fx travle perioder med mange pakker (fx op til jul eller Black Friday) betyde længere leveringstid, fordi transportøren har meget travlt.

Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Rebozo Copenhagen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller andre transportører.

I tilfælde af, at den valgte pakkeshop er fyldt op, kan fragtfirmaet være tvunget til at aflevere din pakke i en anden pakkeshop med ledig plads på hylderne. Dette kan navnlig ske i perioder med stor travlhed som fx jul og Black Friday. Hvis du gerne vil være helt sikker på, at din pakke bliver leveret nær din bolig i disse perioder, kan du vælge at få pakken leveret hjemme hos dig selv eller på din arbejdsplads i stedet for at vælge levering til pakkeshop.

Rebozo Copenhagen bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.

Uafhentede pakker: Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved genlevering.

Returnering og reklamation

Fortrudt køb

 Du har altid 15 dages fortrydelsesret hos rebozocopenhagen.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Refundering

Vi refunderer pengene til det betalingskort du brugte, da du afgav din ordre. Ønskes pengene retur til anden end betaler, skal du skrive en mail til os, hvor du henviser til dit ordrenummer (forlænger refunderingen med ca. 14 dage). Pengene overføres, når vi har modtaget og undersøgt din returpakke og om returvarerne lever op til vores returneringskrav (f.eks. ikke brugt rebozo, eller vasket og rebozoer er i godt stand, så vi kan sælge rebozoerne igen)

Returfragt 

Rebozo Copenhagen tilbyder ikke gratis returfragt. Men returfragt koster kun kr. 50, det gælder kun i Danmark. Skriv til os med dit ordrenummer og grund for at du returner din ordre, så sender vi en mail med din returlabel. Du er ikke forpligtet til at anvende den label vi har sendt. Du kan godt selv stå for returnering for din egen regning, til vores kontor i Ørestad, København, enten ved at sende pakken eller komme forbi med den, det bestemmer du selv.

Adressen er: 

Rebozo Copenhagen 

Hannemanns Alle 10M, 2300, København S

Hvis du bruger vores returlabel, så trækker vi kr. 50 fra det beløb, du har betalt for den vare, du ønsker at returnere.

Returfragt fra udelanding  står for selv returnering for din egen regning, til vores kontor i Ørestad, København.

Reklamation eller fejlleverance: 

Kontakt os altid ved reklamation eller fejlleverance, da det ikke er alle reklamationer vi skal have retur. Skriv en mail på info@rebozocopenhagen.dk, hvor du beskriver problemet evt. med foto/video. Herefter vurderer vi, om varen skal sendes retur til os. Husk at alle rebozoer er håndvævet så de er ikke perfekte. De kan have en tråd ud eller forskellige farver. 

Spørgsmål? 

Hvis du har flere spørgsmål eller er det noget som er uklar, du kan skrive til info@rebozocopenhagen.dk. Og hvis du har ikke lyst til at skrive en mail, så giv os et kald på 31315193, så forklarer vi dig det hele.

Flere detaljer om retur og reklamation:

Sådan gør du:

Ved fortrydelse skal du sende en mail til: info@rebozocopenhagen.dk. Skriv til os med dit ordrenummer og grund for at du returner din ordre.

Når du har talt med os via mail eller telefon, så bruger du den returlabel, som vi har sendt dig via mail efter du har skrevet til os. Sæt labelen fast på pakken, aflever den i en pakkeshop, og så kan du roligt afvente, at du får dine penge retur.

Overordnede bemærkninger om fortrydelse af køb og returnering:

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. 

Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Ved anvendelse af den medfølgende returportoseddel, fratrækkes kr. 50,- i det beløb, som refunderes.

Gem derfor postkvittering samt eventuelt track and trace nummer. Du bærer selv risikoen for varen fra tidspunktet for varens afsendelse, til den er modtaget af Rebozo Copenhagen.

Når varen er modtaget retur, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis rebozoer har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af rebozoens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.

Varer skal returneres til vores lager:

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Varen sendes til:

Rebozo Copenhagen Hannemanns Alle 10M 2300 København

Du er velkommen til at komme til vores butik og returnerer din pakke selv. Det koster selvfølgelig ikke noget.

Personlige oplysninger

Når du besøger rebozocopenhagen.dk, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af hjemmesiden, blandt andet hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du finder os på, din IP-adresse, herunder din netværkslokation, og informationer om din computer. Desuden benytter Rebozo Copenhagen cookies, når du bruger vores hjemmeside, i forbindelse med google analytics samt bestilling af varer på siden.

Alle informationer der afgives på vores butik bliver på INTET tidspunkt overdraget, solgt eller på anden måde gjort tilgængelig for uvedkommende. Alle informationer er kun tilgængelig for rebozocopenhagen.dk. Der lagres ingen kreditkort oplysninger af nogen art. Rebozo Copenhagen kan på intet tidspunkt, hæve mere end det beløb du har accepteret i indkøbskurven.

For at kunne handle på rebozocopenhagen.dk skal du som minimum oplyse:

Navn Adresse E-mailadresse Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Rebozo Copenhagen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@rebozocopenhagen.dk

Retsgrundlaget for behandlingen af disse oplysninger er EU Persondataforordningen, Art 6, stk. 1, litra b, c og f.

Logstatistik:

Vi bruger en logstatistik på rebozocopenhagen.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere rebozocopenhagen.dk

Copyright:

Alle billeder- og tekst materiale på www.rebozocopenhagen.dk er underlagt beskyttelse i henhold til ophavsretsloven og må ikke anvendes i strid hermed. Overtrædelse heraf kan medføre krav om fogedforbud såvel som krav om erstatning, vederlag og godtgørelse. Endvidere forbeholdes øvrige rettigheder i henhold til anden relevant immateriel lovgivning tillige med rettigheder i henhold til markedsføringsloven.

Save settings
Cookies settings